טיפים לעיצוב הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד משטח הבית שלנו. תכנון וטיפול נכון יגדיל את השטח שלנו ויעניק לנו רגעים רבים של הנאה. תכנון נכון הוא המתכון למניעת אכזבות ואנחנו יכולים לחשוב על צורת הגינה והאלמנטים שיהיו בה כבר בכניסה לבית או לשנות אותה בעזרת הטיפים הבאים גם אם אנחנו מתגוררים בבית שנים רבות.

טיפים לעיצוב גינה  יעזרו לכם לעצב את הגינה כך שהיא תהיה נעימה וייחודית לכם. היא צריכה לאפיין את הסגנון שלכם ותוכלו להשיג זאת דרך יציאה מהקופסה ואימוץ אחד או יותר מהטיפים המצורפים:

1. בחרו צמחים תוך התחשבות באקלים

כאשר מדברים על טיפים על טיפים לעיצוב גינה, לא צריך לשכוח על תפקיד של בחירת הצמחים לגינה, חשוב להתחשב לא רק באקלים הישראלי אלא האקלים הספציפי של השטח. באופן כללי, כמות הגשמים בארץ נמוכה ולכן יש להעדיף צמחים שאינם זקוקים להשקיה מרובה. מעבר לכך, יש לשים לב לכמות השמש או הצל בכל אזור ובמידת הצורך להתייעץ עם אנשי מקצוע או עם הצוות במשתלה על הצמחים המתאימים לכל אזור.

ישנם שלל עצים, שיחים, מטפסים ופרחים שיכולים להשתלב בגינה. עם זאת, עלינו לשים לב כי אי אפשר "לכפות" על צמח לגדול וכי כל אחד צריך את התנאים הנכונים עבורו. דוגמה לכך אפשר לראות בעצי פרי הדר אשר יכולים להעניק לנו פירות נפלאים, אך לא כולם יכולים לשרוד רוחות ולכן חשוב לשים אותם באזור מוגן ולהקפיד על תנאים שיתאימו לכל צמח.

טיפים לעיצוב גינה

2. חשבו על השבילים ואזורי הדריכה

הגינה מורכבת משלל מרכיבים ושילוב נכון שלהם יעזור לנו להשיג את המרחב שתמיד חלמנו עליו. במקום לתכנן שהמעבר בין מקום למקום יהיה על האדמה או הדשא, כדאי לשלב אלמנטים של דריכה. אנו יכולים ליצור שביל מאבנים טבעיות או אבנים משתלבות. במקרה ויש לכם שני מפלסים כדאי ליצור טרסה מסודרת.

כדאי לחשוב גם על אזורי ישיבה בגינה וכיצד נגיע אליהם. הדריכה על האדמה יכולה מאד להיות לא נעימה בחודשי החורף וגם לא תמיד בחודשי הקיץ. כדאי להסתכל על פתרונות מעוצבים, כאלו שנמצאים בסביבת החצר וכאלו שנמכרים במשתלות ובחנויות הבניה.

3. שלבו רהיטים בגינה

בכל רשימת טיפים לעיצוב גינה  הטיפ הזה יכב במרכז – בתכנון הגינה יש לחשוב על הרהיטים שיהיו בה. כדאי לחשוב על פינת ישיבה ולשקול להציב ספסל ונדנדה לגינה באזור הישיבה או בין העצים. כיף להסתכל על גינה מטופחת, אך כיף לא פחות להסתובב ולשבת בין העצים והשיחים היפים שהשקענו בהם מאמצים רבים.

כדאי לשים לב גם לסוג הרהיטים ולבחור רהיטי עץ. רהיטים אלו משתלבים באופן טבעי בעיצוב של הגינה וכשהם מיוצרים על ידי גורם המתמחה בכך ומקבלים את הטיפול המתאים, הם מחזיקים מעמד לאורך שנים ומעניקים לנו שעות רבות של הנאה.

טיפים לעיצוב גינה - נדנדה טובה

4. צרו אלמנטים ייחודיים

אנחנו יכולים למצוא שלל אלמנטים בחנויות המתאימות ובמשתלות, אך יכולים למצוא לא פחות דברים מעניינים בסביבה שלנו. אופניים ישנים יכולים להפוך להיות אלמנט מעניין מאד בגינה שלנו. כך גם מגפיים ישנים יכולים להפוך לעציצים או קומקום עתיק. אתם רואים, לפעמים טיפים לעיצוב גינה יכולים גם לעזור לחסוך בהוצאות מיותרות.

גם מזכרות שהבאנו מטיולים, בארץ או בעולם, יכולים להשתלב פעמים רבות בגינה שלנו ולתרום לעיצוב ולתחושת השייכות למקום. כמובן, גם נדנדה ישנה שעוברת במשפחה יכולה להשתלב ולצידה נוכל לשים עוד רהיטים מעץ.

5. השתמשו בחוכמה במקורות המים

מקורות המים בישראל מוגבלים, אך עם התיחסות לכל טיפים לעיצוב גינה ובעזרת תכנון נכון נוכל ליצור מראה מרהיב בגינה. אנחנו יכולים לשלב אלמנטים של מזרקות, שביל מים זורמים ואם אנחנו נמצאים בתהליך בניה או שיפוץ נוכל גם לתכנן מערכת של מחזור מים אפורים.

אלו מאיתנו שמתגוררים במקומות שטופי שמש או חמים צריכים לחשוב על צמחים שאינם דורשים השקיה רבה ולהעדיף משטחי דריכה על פני דשא שחייב לקבל מים לאורך כל ימות השנה.

6. הרחיבו את הגינה על ידי שילוב צמחים

הגינה שלנו מוגבלת במקום אך אנחנו יכולים ליצור אשליה של מרחב גדול יותר בתכנון נכון. למשל, אם יש לנו גדר או חומה, נוכל לשתול מטפסים שיעלו עליה ויעניקו תחושה של המשכיות של הגינה שלנו. כך היא תיראה גדולה יותר. שילוב נכון של צמחים לצד עצים וחשיבה לגובה ולא רק למרחק יפתח בפנינו אפשרויות לצמחים ואלמנטים נוספים.

עלינו לחשוב גם על הרהיטים ולא רק על הצמחים. למשל, נדנדה לגינה שמוצבת בין שני עצים תשתלב היטב ולא נרגיש שהיא "לוקחת מקום" וזאת תודות לשילוב בין התייחסות לגובה ולמרחק.

טיפים לעיצוב גינה - מגוון נדנדות מעץ

7. צרו פינת ישיבה

גם טיפ הזה בוודאי זכור לכם מכל המקורות מידע אשר מפרסמים טיפים לעיצוב גינה. הגינה שלנו צריכה להיות מקום שכיף לנו לבלות בו, לבד, עם המשפחה או עם האורחים. אם הגינה שלנו יפה אך אנחנו לא יכולים לשבת וליהנות מהמרחב, היא לא תשמש אותנו והאנרגיה שלנו תתבזבז. ישנם שלל אלמנטים שאפשר לשלב וליצור מהם פינת ישיבה.

ישנם ספסלים מעץ, כסאות נדנדה, נדנדות גדולות ונדנדות לילדים. נוכל לשלב בין הרהיטים או להחליט ליצור פינה מסוג אחד שלהם. כדאי להתייעץ עם בית העסק ולקבל עצות שמבוססות על ניסיון רב בתחום.

8. הקפידו על אזורים מוצלים

הגינה שלנו יכולה להיות יפיפייה, אך אם היא שטופת שמש, נתקשה לנצל אותה גם בימים שאינם חמים במיוחד. לכן כדאי לחשוב מראש על האזורים שיהיו מוצלים. נוכל לעשות זאת על ידי שתילה של עצים מתאימים, שילוב של פרגולה או הנחת נדנדת עץ בעלת גגון.

תכנון נכון יכול לחסוך לנו בעלויות ולגרום לנו לנצל את המרחב בצורה הטובה ביותר. אנו יכולים לבצע פעולות רבות בעצמנו או להתייעץ עם אנשי מקצוע. התייעצות במשתלה ועם עסק לבניית רהיטי חוץ תתבצע ללא עלות ותמיד כדאי לשמוע קולות נוספים.

לסיכום

ישנם שלל טיפים לעיצוב הגינה אשר יעזרו לנו להשיג גינה טובה, מעוצבת ושימושית. עלינו לחשוב על הצמחים, האלמנטים שיהיו בה, צריכת המים ועל ישיבה נוחה.

דילוג לתוכן